marți, 18 decembrie 2007

Underground

La metrou, cum cobori scările şi treci de primele uşi de la intrare, vezi în aproape fiecare staţie două abţibilduri (sau stickere, pentru neologişti): unul prin care ţi se aduce la cunoştinţă că păşeşti într-un perimetru supravegheat video şi altul - right next to it - prin care ţi se interzice fotografiatul. Cum s-ar zice: nu mai poza tu că filmăm noi. Ştiu că transportul subteran e mai cu moţ cînd vine vorba de reguli de comportament. La metrou trebuie să cobori cu mai multă responsabilitate civică, să fii mai vigilent cînd vine vorba de pachete suspecte abandonate sau cetăţeni turbulenţi. Şi, cel mai important, numai la metrou trebuie să te distribui uniform pe toată lungimea peronului şi să foloseşti toate uşile de acces (nu mi-a reuşit manevra, oricît m-am străduit).
Trecînd peste asta, mă înduioşează pînă la perplexitate "inventivitatea" celor care execută multitudinea de reclame-instalaţii din subteran. Una dintre ele e dulce rău, la parchet laminat, pe scările în semicerc de la Victoriei: imitaţia de parchet imitată pe trepte cu imitaţie de imitaţie – linoleum.
Iar despre cît de video e supravegheat "obiectivul"... în poza ilegală de mai jos.

2 Comments:

Unknown said...

Cunoaştem cum e supravegherea video la metrou... Că am tot pus şi eu poze dinastea ilegale (dar cu bună intenţie), limitate doar la diferite campanii publicitare mai mult sau mai putin comerciale... Se întâmplă lucruri multe la metrou şi nu văd rostul ideii de fotografiat interzis, dacă vrei să pui o bombă la metrou poţi să vii personal să te uiţi şi pozezi discret până te plictiseşti...

MeSSeR said...

Corect.
Mă întreb dacă se uită cineva prin big brotherii ăia mici, suspendaţi de tavan... :)

Trimiteți un comentariu

Eu scriu, tu comentezi, eu moderez... Aritmetic vorbind, avantaj eu.