„Plecat“ în căutarea carcasei încă de la începutul săptămînii, mi-am închipuit că online lucrurile merg mai smooth. Aiurea. Te aştepţi ca, în faţa casei de marcat de la supermarket, plata cu cardul să fie mai rapidă, nu? Ai văzut bine că nu e deloc aşa, da?
În viaţa reală, rafturile UltraPro, Flamingo, DDC şi ale altora ca ei sînt pline de „săpuniere“, carcase cu preţuri de la 1 milion în jos adică. În plan virtual, pot să mă uit la poze cît poftesc, sînt destule, colorate şi din toate unghiurile. Problema apare în momentul în care vreau să şi cumpăr. Fetiţa sau flăcăul de la capătul firului nu ştie dacă acel produs e în stoc, trebuie să verifice la furnizor. Îi las un număr de telefon şi o adresă de mail. Mă sună a doua zi. Nu e în stoc. Pa. Mă trezesc însă cu cont creat pe site. Să mă mai uit la poze (?)...
La MarketOnline am repetat procedura de mai sus, cu o diferenţă: am fost informat că produsul poate fi comandat. Am comandat deci. După două ore primesc un mail: Ne pare rău, dar tocmai am fost anunţaţi de către furnizor că nu există stoc fizic pentru produsul pe care l-aţi comandat. Dacă doriţi să păstraţi comanda, vă putem anunţa noi săptămîna viitoare. Stoc fizic? Wtf??? Are vreo relevanţă pentru mine noţiunea aberantă de stoc virtual? Bineînţeles că am anulat comanda. Însă MarketOnline s-a ales deja cu încă un entry în baza de date... Şi cu cont creat pe site...
Mediadot la rînd. Aici lucrurile au decurs şi mai interesant. Aveam un număr de telefon oarecum particular al unui flăcău de la „centrala telefonică“, număr pe care mi-l dăduse cu ocazia unei încercări anterioare de a comanda. L-am sunat. M-a dezarmat de la început, nu aveau carcasa aia şi nici la furnizor nu exista stoc. Nu ştiu de ce, nu l-am crezut şi am mai sunat o dată la unul dintre numerele oficiale. Aici mi-a răspuns o dom'şoară care – surprise – îmi spune că are carcasa pe stoc şi că să-i plasez comanda. Să-mi cadă calciul şi alta nu! I-am plasat-o, sigur că da. Şi acum faza cea mai tare. A doua zi mă sună iar un flăcău, că să-i dau datele pentru livrarea comenzii şi că să fiu acasă după ora 18, dacă nu cumva doresc să ridic carcasa chiar de la ei. Îi dau datele, îi spun că o să fiu acasă la ora respectivă, îmi comunică suma pe care o voi avea de plată la livrare şi... pa. Numai că, după fix 15 minuţele, mă sună din nou acelaşi flăcău şi-mi spune că furnizorul a dat altcuiva tocmai ultima bucată, că-şi cere scuze şi că (la fel ca la MarketOnline) dacă pot să aştept pînă săptămîna viitoare, bla, bla, bla... Bine, zic, dacă e să mă simt ca şi cum aş aştepta donator compatibil pentru un transplant de rinichi, atunci pune-mă pe lista de aşteptare!
Şi din nou, din toată întîmplarea asta, firma s-a ales cu încă un entry în baza de date...
Uite-aşa am ajuns la concluzia că majoritatea firmelor de comerţ online cu componente nu sînt decît centrale telefonice cu prezenţă pe Internet. Şi cu fişiere Excel din ce în ce mai mari. Exemplele care alcătuiesc regula – Mediadot şi MarketOnline. Excepţia care să o confirme n-a apărut încă.
În viaţa reală, rafturile UltraPro, Flamingo, DDC şi ale altora ca ei sînt pline de „săpuniere“, carcase cu preţuri de la 1 milion în jos adică. În plan virtual, pot să mă uit la poze cît poftesc, sînt destule, colorate şi din toate unghiurile. Problema apare în momentul în care vreau să şi cumpăr. Fetiţa sau flăcăul de la capătul firului nu ştie dacă acel produs e în stoc, trebuie să verifice la furnizor. Îi las un număr de telefon şi o adresă de mail. Mă sună a doua zi. Nu e în stoc. Pa. Mă trezesc însă cu cont creat pe site. Să mă mai uit la poze (?)...
La MarketOnline am repetat procedura de mai sus, cu o diferenţă: am fost informat că produsul poate fi comandat. Am comandat deci. După două ore primesc un mail: Ne pare rău, dar tocmai am fost anunţaţi de către furnizor că nu există stoc fizic pentru produsul pe care l-aţi comandat. Dacă doriţi să păstraţi comanda, vă putem anunţa noi săptămîna viitoare. Stoc fizic? Wtf??? Are vreo relevanţă pentru mine noţiunea aberantă de stoc virtual? Bineînţeles că am anulat comanda. Însă MarketOnline s-a ales deja cu încă un entry în baza de date... Şi cu cont creat pe site...
Mediadot la rînd. Aici lucrurile au decurs şi mai interesant. Aveam un număr de telefon oarecum particular al unui flăcău de la „centrala telefonică“, număr pe care mi-l dăduse cu ocazia unei încercări anterioare de a comanda. L-am sunat. M-a dezarmat de la început, nu aveau carcasa aia şi nici la furnizor nu exista stoc. Nu ştiu de ce, nu l-am crezut şi am mai sunat o dată la unul dintre numerele oficiale. Aici mi-a răspuns o dom'şoară care – surprise – îmi spune că are carcasa pe stoc şi că să-i plasez comanda. Să-mi cadă calciul şi alta nu! I-am plasat-o, sigur că da. Şi acum faza cea mai tare. A doua zi mă sună iar un flăcău, că să-i dau datele pentru livrarea comenzii şi că să fiu acasă după ora 18, dacă nu cumva doresc să ridic carcasa chiar de la ei. Îi dau datele, îi spun că o să fiu acasă la ora respectivă, îmi comunică suma pe care o voi avea de plată la livrare şi... pa. Numai că, după fix 15 minuţele, mă sună din nou acelaşi flăcău şi-mi spune că furnizorul a dat altcuiva tocmai ultima bucată, că-şi cere scuze şi că (la fel ca la MarketOnline) dacă pot să aştept pînă săptămîna viitoare, bla, bla, bla... Bine, zic, dacă e să mă simt ca şi cum aş aştepta donator compatibil pentru un transplant de rinichi, atunci pune-mă pe lista de aşteptare!
Şi din nou, din toată întîmplarea asta, firma s-a ales cu încă un entry în baza de date...
Uite-aşa am ajuns la concluzia că majoritatea firmelor de comerţ online cu componente nu sînt decît centrale telefonice cu prezenţă pe Internet. Şi cu fişiere Excel din ce în ce mai mari. Exemplele care alcătuiesc regula – Mediadot şi MarketOnline. Excepţia care să o confirme n-a apărut încă.
4 Comments:
eu am cumparat de la astia si a fost ok, nu mai stiu exact de la care din ei, dar am luat si au avut produsul pe stoc si l-au adus, dar cand ai prententii la un lucru bun, rar gasibil asa se intampla, comanda, o saptamana, o luna, telefoane si conturi create aiurea..
Adică n-ai avut pretenţii mari şi a fost ok? :)) Nici ce vreau eu nu e exagerat de pretenţios: Antec P182, o carcasă din gama medie. O săptămînă de aşteptare pot accepta, ceea ce şi fac. Să vedem. Dacă săptămîna asta se rezolvă, promit să-mi pun cenuşă în cap :)
n-am comandat decat niste chestii minore daca nu ma insel ;)
E clar că au fost nişte chestii minore dacă nu-ţi mai aduci aminte despre ce era vorba :) O fi şi asta o tehnică, să treci prin cît mai multe peripeţii ca să-ţi aduci aminte cît oi trăi :)
Post a Comment